top of page
  • תמונת הסופר/תפרוג

נוסעים ונותנים - ראיון שלא עושה הנחות עם מאיר רותם, מנכ״ל ומייסד בחברת הרכב השיתופי החדשה

עודכן: 2 ביולי 2023

אז מהו בעצם רכב שיתופי, מי קהל היעד, ומהי הבשורה מבית "מיי קאר"? * בראיון שלא עושה הנחות עם מאיר רותם, מנכ״ל ומייסד בחברת הרכב השיתופי החדשה שמסעירה את המגזר, הוא מספר על המקום שיש לשחקן נוסף בענף ("בפרט אם זה שחקן שמביא רמה חדשה וגבוהה יותר בכל הפרמטרים, החל מסוג הרכבים וחווית השירות ועד שיטת התמחור"), מציב את היעד להשקה בפועל ("תוך שבועיים כל מנוי יוכל לנסוע ברמת נוחות וחדשנות שטרם נראתה בארץ") ולמה הוא פונה דווקא לקהל החרדי ("אתה יכול לקרוא לזה אליפות בצרכנות חכמה, אין ספק שהציבור החרדי תמיד נמצא צעד קדימה כלקוח חכם ויעיל") * המפתחות בפנים


 

כמו עשרות אלפים, גם אנחנו נחשפנו לקמפיין המסקרן של "מיי קאר" בישראל. תחום הרכב השיתופי זוכה לפופולריות בציבור החרדי, וכניסת שחקן חדש מחד, ומאידך עם ניסיון ורמה בינלאומית שנראה כי טרם היתה כאן, מעוררת שיח צרכני ערני במיוחד.

איש העסקים מאיר רותם הוא דמות מוכרת בפיתוח מיזמי תחבורה וניידות אישית בישראל, אבל מאז שהוא צירף לרזומה העסקי המרשים שלו את "מיי קאר" בה הוא שותף ומייסד, האנרגיה הקבועה שלו קיבלה רובד נוסף. לראיון הזה הוא מגיע לאחר מספר תיאומים שנדחו שוב ושוב, משום שמיזם הרכב השיתופי שמשלים בימים אלו את הפריסה ברחבי הריכוזים החרדים בארץ, דורש מהנהלת החברה את מלוא תשומת הלב והזמן. אבל העיניים שלו בורקות, נימת הדיבור מלאה בסיפוק, וחווית ההקמה והבשורה החדשה שהביא לציבור החרדי יחד עם שותפו אריה בלומנטל, מדבקת ללא ספק.

כל זה, עוד לפני שנגענו בנתונים, קיבלנו תשובות, והבנו דבר או שניים על המיזם החדש שהולך לשנות כל מה שידענו והכרנו - אם הכרנו - על רכב שיתופי. עוד לפני שרכב אחד הושק בפועל (אין צורך אפילו לבקש סבלנות, ממש אוטוטו זה ליד הבית שלכם), המנויים כבר מצביעים ברגליים, והציבור שנחשף לפרסום המקדים שהפך לשיחת היום ברחוב החרדי, שואל שאלות ומייצר התעניינות לא שגרתית במוצר החדש. אנחנו כאן עם התשובות לכל מה שצריך לשאול, ולא חסר מה.


מאיר, דבר ראשון - מהו בכלל רכב שיתופי?


"הרעיון פשוט: שלם רק על מה שנסעת. אין סיבה שתחזיק רכב צמוד, עם כל העלויות שכרוכות בכך, בשביל כמה נסיעות בחודש. אנחנו הפתרון כדי שיהיה לך רכב משלך, מתי שתצטרך".




תמונה של מאיר רותם, שותף ומייסד בחברת הרכב השיתופי מיי קאר
מאיר רותם, מנכ״ל ומייסד בחברת הרכב השיתופי מיי קאר


למה אתה קורא לחברה שלך 'הרכב שלי'?


"כי זה באמת כך. מתי שרק תרצה, כנס וסע. המודל החדשני והפרקטי של My-Car israel מעמיד לרשות כל מנוי, בחניות ספציפיות בפריסה מושלמת בכל הריכוזים החרדים, מאות רכבים שזמינים לשימוש בקלות ונוחות מקסימלית, בחיוב לפי שעה, או יום, בכל זמן ובכל מקום. הבשורה הזו כבר כבשה את התחבורה העולמית, ואנחנו עושים את זה בארץ על ידי My-Car israel ברמת החדשנות הגבוהה ביותר, בדגש על חווית משתמש חסרת תקדים. לכן כל הרכבים שלנו חדשים, מתוחזקים ברמה גבוהה ועוברים ניקיון באופן רציף. יחד עם השירות המעולה והתמחור ההוגן והברור, אתה תרגיש שיש לך רכב משלך בלי לשלם הרבה מאד כסף על רכישה, ביטוח, תיקונים ושאר הוצאות האחזקה המעיקות".


ומתי כל הטוב הזה קורה? ההערכות הם שאלפים כבר נרשמו כמנויים, מתי מגיע הרכב שלהם?


"ממש בימים אלו אנחנו מסיימים את הפריסה, אתגר משמעותי כאשר מדובר בהצבת מאות רכבים בפיזור מדויק ואפקטיבי ככל האפשר. ברוך השם, אנחנו כבר עומדים לברך על המוגמר, ותוך שבועיים מקסימום כל מאות הרכבים הללו יהיו בתנועה".


מי בעצם קהל היעד של מיי קאר ישראל? צייר לנו את צרכן הקצה הממוצע שלך.


"הצרכן שלנו, הוא אדם שיודע לעשות חשבון פיננסי יחד עם טרחת העיסוק באחזקת רכב, ומבין שאפשר להנות מרכב צמוד בלי כל העיסוק והעלויות הנלוות. הוא צרכן חכם, שיודע שכך גם הוא יכול לנוסע כל פעם ברכב בגודל אחר בהתאם לצורך האישי שלו ולמספר הנוסעים של אותה נסיעה. לפעמים אתה צריך רכב רק לשעתיים, ולפעמים אתה צריך רכב של שבעה מקומות, אבל זאת לא סיבה שתחזיק רכב באופן קבוע או תקנה רכב גדול. אם אתה מנוי של מיי קאר, החיים שלך מסודרים בנקודות הללו".

"את הצרכן שלנו מניע הצורך הבסיסי של ניידות, והוא נמצא בנקודת צורך שלא מצדיקה אחזקת רכב צמוד", מחדד מאיר רותם. "הוצאות האחזקה השוטפת רק מתייקרות, העול סביבן הוא מתמשך, ואנשים רבים מוותרים על אחזקת רכב או ממשיכים לחרוק שיניים ולשלם רק עבור אותן הפעמים בהם הרכב 'הציל' אותם ופתר להם בעיה. פה נכנסת מיי קאר לתמונה, והאפקט הוא מדהים. אנחנו לא פתרון לקשיי ניידות, אלא מייצרים מענה במפת התחבורה הקיימת, מענה בסדר גודל המלמד כי אין כאן כלל בעיה".


תמונה של אריה בלומנטל, שותף ומייסד בחברת הרכב השיתופי מיי קאר
אריה בלומנטל, שותף ומייסד בחברת הרכב השיתופי מיי קאר

אתה פונה בעיקר לקהל חרדי?


"כן, במפורש כן. והפריסה של מיי קאר בישראל נעשית בהתאמה ובכיסוי מוחלט לריכוזים החרדים, ולכן השירות ניתן בערים בני ברק, אלעד , מודיעין עילית, בית שמש, ביתר, ירושלים והסביבה. אנחנו מזהים צורך מובהק של הקהל החרדי, שהוא בפירוש צרכן חכם שיודע לעשות חשבון. הד.נ.א. החרדי מכוון לצריכה חכמה ואפקטיבית. אתה יכול לקרוא לזה אליפות בצרכנות חכמה, אבל אין ספק שהציבור החרדי תמיד נמצא צעד קדימה והוא לקוח חכם ויעיל".


בעולם, המנוי לשירות רכב שיתופי מעדכן על לקיחת הרכב באמצעות אפליקציה. מה יעשה הנהג החרדי המצוי שברשותו טלפון כשר?


"הכל נעשה במלוא ההתאמה ומענה על כל הצרכים, ולכן ניתן לשכור את הרכבים גם באמצעות חיוג פשוט למערכת האוטומטית, או דרך אפליקציה סלולרית. בהליך של עשרים שניות מקסימום דלתות הרכבים החדשים שלנו יפתחו עבורכם, בדיוק היכן ומתי שאתם צריכים".

יזמי My-Car ישראל רותם ובלומנטל, חתומים על פרויקטים פורצי דרך בתחום התחבורה השיתופית בארץ ובעולם, ולא מכירים פשרות. רבים מכירים אותם ממיזמים אחרים שהצליחו מאד.


מאיר, אין מנוס מלשאול את השאלה הכי מסקרנת - מה ההבדלים בין נותני שירות רכב שיתופי אחרים למיי קאר ישראל?


"שאלה מצוינת. ראשית אנחנו מתמקדים בחוויית לקוח ברמה שטרם נראתה, ומביאים מעטפת מושלמת מרגע הכניסה לרכב. כל הרכבים נקיים, מריחים כראוי, מערכת Waze בעברית בכל אחד מהם, ובעתיד עוד יהיו חיבורים מפתיעים ומשדרגים לצרכים של הלקוחות. אין ספק שהשוק בצמיחה, ובפירוש יש מקום לעוד שחקן. באנו מתוך הבנה שיש מקום לשיפור התחרות בתחום. תוסיף את העובדה שאנחנו לא רק 'עוד שחקן', אלא באמת מגיעים עם בשורה ורמה אחרת. בפירוש באנו להעלות את הרמה. השאיפה היחידה היא לתת את השירות והחוויה הטובה ביותר. זה מתבטא גם בשיטת תמחור קלה להבנה וסופר משתלמת, רכבים בכל הגדלים כולל רכבי 7 מקומות מפנקים ובעיקר שירות מושלם, מסור ומקצועי".


תן דוגמא למשהו אותן תוספות שאתה מדבר עליהם?


"לא תכננתי לספר כבר בשלב זה, אבל ניתן לקוראים משהו מהתכניות. כבר בעתיד הקרוב מאד אנחנו הולכים לצרף לצי הרכבים גם רכבים חשמליים. בנוסף, בשלב מאד קרוב אנחנו הולכים לחבר בין מיי קאר לטייק מי, וזו כבר תהיה סנסציה נוספת. כי מעבר לרמה הגבוהה וחסרת התקדים בענף הרכב השיתופי, היבטים נוספים ויעילים מאד מהעולם השיתופי הולכים להיות לרשות כל נהג מיי קאר ככל שירצה. הם פשוט יוזילו את עלויות הנסיעה שלהם למינימום שטרם נראה".

זה המקום למילה על "טייק מי". בין היתר, רותם ובלומנטל חתומים גם על אפליקציית "טייק מי", שכמובן פועלת גם באמצעות טלפון כשר, ומיועדת לאיסוף נוסעים במסלול שלכם וכן להעברת חבילות, וכך באותה נסיעה ליעד הרצוי לכם, אתם יכולים להרוויח על הדרך, כפשוטו, ולסבסד לעצמכם בנוחות וללא מאמץ את עלויות הנסיעה. כיתר המיזמים בתחום התחבורה של מאיר רותם ואריה בלומנטל, גם במיי קאר מדגישים: שמנו לעצמה כמטרה את הנגשת התחבורה למגזר החרדי בצורה החדשנית והחווייתית ביותר.


איור של רכב ירוק ואיש
רמה חדשה וגבוהה יותר בכל הפרמטרים, החל מסוג הרכבים וחווית השירות ועד שיטת התמחור




מה עוד אנחנו צריכים לדעת?


"שאין אצלנו דמי מנוי. אתה באמת משלם רק על מה שנסעת".



באמת?


"ממש כך. אנו כאן, לרשותכם, עם האפשרות הכי נוחה וקלה לניידות אישית. חשבנו על כל פרט, הבאנו ניסיון אדיר בענף התחבורה בארץ ובעולם, השקענו בכל מה שתרצו ואפילו במה שלא דמיינתם, כדי שתקבלו את הרמה העולמית הגבוהה ביותר של חווית משתמש מדהימה. פשוט

כנסו לרכב שלכם, וסעו לשלום".




bottom of page